LEDEN RETENTIE
Terug winnen van abonees
Hoe is de situatie bij u? Volgt u ook de landelijke tendens waarbij bibliotheken nog steeds worden geconfronteerd met teruglopende leden aantallen en het beëindigen van abonnementen? Dat is veelal de praktijk en lijkt soms moeilijk te stoppen. Maar daar is natuurlijk wel iets aan te doen!
Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat kort na het opzeggen door de abonnee u de grootste kans heeft om leden terug te winnen. Ook kunt u een inhaalslag maken om deze terugwin campagne structureel in uw organisatie in te bedden. De te nemen stappen zijn heel eenvoudig.
- U levert een bestand met opzeggers aan.
- New Media Online spreekt met u af welk aanbod wordt opgesteld om opzeggers over te halen het lidmaatschap voort te zetten. Dat hoeft zeker niet altijd met kortingen op het abonnement te zijn. U kunt ook voordeelcoupons bieden die het lidmaatschap nog interessanter maken. Of andere diensten tijdelijk toegankelijk te maken.
- En als het lidmaatschap toch niet wordt voortgezet is er nog de mogelijkheid om mensen toe te voegen aan het ‘bezoekers’ bestand. Zo kunt u de mensen toch binden aan uw bibliotheek en blijft u registreren wat voor waarde ze betekenen voor de bibliotheek. Het aantonen van uw maatschappelijke relevantie wordt daarmee opeens een stuk eenvoudiger.
- New Media Online stelt samen met u een belscript op en onze agents gaan voor u aan de slag.
- New Media Online meldt periodiek de voortgang op de resultaten van de werkzaamheden.
New Media Online voorziet u van bruikbare informatie waarmee u meteen aan de slag kunt.
Stappenplan: Klanten terug winnen
- Inventariseren en aanbod samenstellen
- Script maken en bestanden laden
- Bellen met de abonnees
- Data en rapportage uitleveren
- Continue proces opzetten
- En: Actie!
Neem vrijblijvend contact op
Neem vrijblijvend contact met ons op en wij doen u een aanbod op maat.